Tuloksia HIIT-treenillä

Korkeatehoinen intervalliharjoittelu HIIT on lunastanut paikkansa liikuntakeskusten tarjonnassa. Tähän on syynsä. Treeni tarjoaa ainutlaatuisia etuja eritasoisille treenaajille.

On pakko antaa vaan mennä!

Suosittu näyttelijä Nina Dobrev rakastaa HIIT-harjoittelua. Hän on pitkäaikainen LES MILLS GRIT -fani. Kyseessä on tutkitusti tuloksia tuova 30 minuutin treeni.

“Intervallit ja liikkeet haastavat sinut puskemaan itsesi maksimitasolle. On pakko unohtaa mihin kuvittelee pystyvänsä ja antaa vaan mennä. Henkinen itsensä voittaminen tekee treenikokemuksesta syvän ja voimaannuttavan. Tottakai sekin tsemppaa, että treeni tekee keholle todella hyvää.”

 

HIIT tuo nopeita tuloksia

Ninan fiilisten tueksi löytyy joukko tieteellistä tutkimusta. Korkeatehoinen intervallitreeni HIIT on tutkitusti tehokas treenimuoto.

 

Kiinnostaako sinua timmimpi vartalo ja parempi kestävyyskunto?

Muun muassa nämä vaikutukset saavutetaan säännöllisellä HIIT-treenillä. Tulokset perustuvat seuraaviin fysiologisiin kehon muutoksiin:

  • HIIT-treenin jälkeen energiankulutus pysyy korkealla tunteja. Toisin sanoen keho polttaa tehokkaasti rasvaa, kun jatkat arkisia touhuja. Ilmiö perustuu harjoituksen jälkeiseen lepotason ylittävään hapenkulutukseen (EPOC).
  • Pelkkä EPOC ei selitä HIITin aiheuttamia nopeita muutoksia kehonkoostumuksessa. Myös hormonaalisilla tekijöillä on näppinsä pelissä, sillä harjoittelu vaikuttaa muun muassa kasvuhormonipitoisuuksiin.
  • Harjoitellessasi matalalla teholla, käytät pääasiassa lihasten hitaita soluja. Ketterän ja atleettisen näköinen liikkuminen vaatii kuitenkin myös nopeiden lihassolujen treeniä. Tähän hyvin suunniteltu HIIT-treeni soveltuu täydellisesti.

Kiireisen pelastus

 Tekosyiden aika on ohi. 30 minuutin treeni on mahdollista kiireisessäkin arjessa.

“En treenaa pelkästään tuloksien vuoksi, vaan siksi, että nautin siitä” Nina Dobrev kertoo. Myös käytönnön syyt lisäävät treenimotivaatiota. Puolen tunnin LES MILLS GRIT sopii täydellisesti hänen kiireiseen arkeensa.

8 syytä testata LES MILLS GRIT?

  1. Motivoiva musiikki pitää sinut liikkeessä ja energisoi
  2. Käytät vain 30 minuuttia aikaasi. Edes kiireinen ei voi käyttää ajanpuutetta tekosyynä!
  3. Kolme eri versiota tuo vaihtelua. Miksaa treenikalenteriisi vaikkapa kaikki: Strenght, Plyo ja Cardio.
  4. Voit tehdä treenin missä vain. Matkoilla tai kotona treenaat näppärästi Les Mills ONDEMAND-sovelluksella.
  5. Käytössäsi ja motivaatiosi tukena ovat parhaat koulutetut valmentajat.
  6. Poltat kaloreita vielä tunteja treenin jälkeen.
  7. Treeni perustuu tutkittuun tietoon ja on asiantuntijoiden suunnittelema.
  8. Säännöllisellä treenillä saat nopeita tuloksia timmimpään kuntoon.

Otatko HIIT-haasteen vastaan?

Lähimmän Les Mills -keskuksesi löydät täältä.
Lisätietoja liikuntakeskuksille mari.stenman@lesmills.com tai mediha.siitari@lesmills.com
Lisätietoja ohjaajiksi haluaville laura.kovanen@lesmills.com

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>